20.11.2021 – 20.11.2021

Lahti

Neuroneuvonnan tietopäivä← Takaisin

2020_tietopaiva-60_4.jpg?nc=1592398186

Lauantaina 20.11.2021 klo 10–16 järjestettävä Tietopäivä on suunnattu yli 60-vuotiaille henkilöille, jotka sairastavat MS-tautia tai jotain harvinaista neurologista sairautta. Tietopäivän aikana asiantuntijat johdattavat puheenvuoroillaan tärkeiden asioiden äärelle. Tilaisuudessa pidetään sosiaaliturvan pop up -vastaanotto ja samaan aikaan läheisille oma keskustelutuokio. Myös läheiset ovat tervetulleita! Tilaisuus on maksuton. Tarjolla lounas ja iltapäiväkahvi/-tee.

Paikka: Scandic Lahti City, Kauppakatu 10, 15140 Lahti

• Huom. Pyrimme turvaamaan tarvittavat turvavälit ja muut koronatilanteeseen liittyvät hygieniasuositukset. Lisää koronainformaatiota löydät Neuroliiton sivulta neuroliitto.fi/korona. Koronatilanteesta riippuen tilaisuus voidaan tarvittaessa sirtää kokonaan verkossa toteutettavaksi.
  • Jos tarvitset päivittäisissä toiminnoissasi avustajaa, ota mukaan oma henkilökohtainen avustajasi.

Ohjelma

klo 10.00 Päivän aloitus | sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen ja järjestösuunnittelija Sirpa Vuorenmaa-Hilton

klo 10.15 Ikääntyminen ja neurologinen sairaus (verkkoluento) | neurologi Juhani Ruutiainen

klo 11.30 Lounas

klo 12.30 Liikunnasta virtaa ja voimaa arkeen | fysioterapeutti

klo 13.15 Tauko

klo 13.30 Ajankohtaista sosiaaliturvasta | sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen

klo 14.30 Kahvi-/ teetauko

klo 15.00 Ajankohtaista Neuroliitosta | järjestösuunnittelija Sirpa Vuorenmaa-Hilton

klo 15.15

• Läheiset: Vertaisryhmäkeskustelua | järjestösuunnittelija Sirpa Vuorenmaa-Hilton
  • Sairastavat: Kysy mitä haluat sosiaaliturvasta | sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen

klo 15.50 - 16.00 Palautteet ja päivän päätös

Ilmoittaudu mukaan alla olevalla lomakkeella viimeistään 20.10.2021. Jos vahvistusviestiä ei näy saapuneissa viesteissä, tarkasta roskapostikansiosi.

sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen, p. 040 500 1657, hanna.pakarinen@neuroliitto.fi

järjestösuunnittelija Sirpa Vuorenmaa-Hilton, p. 0400 976 742, sirpa.vuorenmaa-hilton@neuroliitto.fi

Diagnoositietoa käytetään anonymisoituna, yleisellä tasolla asiantuntijaluennoitsijoiden informoimiseen.
7-1718-2930-3940-4950-6263-6869-7980>
En käytä apuvälineitäKeppi/ kyynärsauvatRollaattoriPyörätuoliSähköpyörätuoli/sähkömopo
EiKyllä
Minulla ei ole erityisruokavaliotaKasvisLaktoositonMaidotonGluteenitonSokeritonEi kananmunaaEi kalaa, äyriäisiäEi punaista lihaa