22.5.2021 10:00 – 22.5.2021 16:00

Neuroneuvonnan tietopäivä

Järjestäjä

Neuroliitto← Takaisin

Lauantaina 22.5.2021 järjestettävä Tietopäivä on tarkoitettu MS-tautia ja harvinaista neurologista sairautta sairastaville sekä Parkinsonin tautia sairastaville. Myös läheiset ovat tervetulleita. Tietopäivä on maksuton. Päivän aikana tarjotaan lounas sekä iltapäiväkahvi tai -tee. Paikkana on Iisalmen Vetrea, osoitteessa Satamakatu 11, 74100 Iisalmi.

• Huom. Pyrimme turvaamaan tarvittavat turvavälit ja muut koronatilanteeseen liittyvät hygieniasuositukset. Lisää koronainformaatiota löydät Neuroliiton sivulta neuroliitto.fi/korona. Koronatilanteesta riippuen tilaisuus voidaan tarvittaessa sirtää kokonaan verkossa toteutettavaksi.
  • Jos tarvitset päivittäisissä toiminnoissasi avustajaa, ota mukaan oma henkilökohtainen avustajasi.

Ohjelma lauantai 22.5.

klo 10.00–10.15 Päivän aloitus  | sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen (Neuroliitto) ja järjestösuunnittelija Annukka Tuovinen (Parkinsonliitto)

klo 10.15–11.30  Ottaa päähän, ei näy päälle – sairauden aiheuttamat kognitiiviset haasteet ja uupumus (verkkoluento) | neuropsykologi Tatu Kauranen

klo 11.30–12.30 Lounas

klo 12.30–13.15 Ravitsemuksen merkitys | ravitsemusterapeutti Tarja Kaipainen, Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä

klo 13.15–13.45 Kahvi-/ teetauko

klo 13.45–15.15 Ajankohtaista Neuroliiton ja Parkinsonliiton tapahtumista sekä kuntoutuskursseista | sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen ja järjestösuunnittelija Annukka Tuovinen

• Parkinsonin tautia sairastavat omiin ryhmiin​​
  • Ms-tautia ja harvinaisia neurologisia sairauksia omiin ryhmiin

klo 15.15–15.45 Musiikki ja liikunta voimavarana | liikunnanohjaaja/ fysioterapeutti, Vetrea

klo 15.45–16.00 Palautteet ja päivän päätös

Ilmoittaudu mukaan alla olevalla lomakkeella viimeistään 12.5.2021. Saat vahvistusviestin antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos vahvistusviestiä ei näy saapuneissa viesteissä, tarkasta roskapostikansiosi.

Hanna Pakarinen, Neuroliiton sosiaalityöntekijä, p. 040 500 1657 tai  hanna.pakarinen@neuroliitto.fi

Tilaisuuden järjestäjänä Neuroliitto käsittelee osallistujien ilmoittautumislomakkeella antamia henkilötietoja tilaisuuteen liittyvän viestinnän ja hallinnon hoitamiseksi. Neuroliitto ei luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille.

Diagnoositietoa käytetään anonymisoituna, yleisellä tasolla asiantuntijaluennoitsijoiden informoimiseen.
En käytä apuvälineitäKeppiRollaattoriPyörätuoliSähköpyörätuoli/sähkömopo
EiKyllä
Minulla ei ole erityisruokavaliotaKasvisLaktoositonMaidotonGluteenitonSokeritonEi kananmunaaEi kalaa, äyriäisiäEi punaista lihaa
KasvisLäheisellä/avustajalle ei ole erikoisruokavaliotaLaktoositonEi punaista lihaaEi kalaa, äyriäisiäEi kananmunaaSokeritonGluteenitonMaidotonLäheiselläni/avustajallani ei ole erikoisruokavaliota