18.1.2022 18:00 – 18.1.2022 19:00

Tule tiistaina 18.1.2022 klo 18.00–19.00 Neuroliiton YouTube-kanavalle kuulemaan Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia -elokuvan tekemisestä.

Jos sinulla on oma tunnus YouTubeen, voit sisään kirjauduttuasi esittää tiimille kysymyksiä tapahtuman chatissa. Kysymyksiin ovat vastaamassa elokuvan pääosan näyttelijä Petri Poikolainen, elokuvan on ohjannut ja käsikirjoittanut Jussi-palkittu Teemu Nikki sekä It’s Alive Filmsin tuottaja Jani Pösö.

Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia -elokuva on viime vuoden Venetsian elokuvajuhlilla voitetun Orizzonti Extra -yleisöpalkinnon voitettuaan saanut kovasti julkisuutta. Se on rakkaustarina ja jännityskertomus, jonka inhimillisenä ja huumorintajuisena sankarina nähdään agressiivisen MS-taudin myötä näkönsä ja liikuntakykynsä Petri Poikolainen.

Elokuva on vammaisen miehen roadtrip, mutta kysymyksessä ei ole vammaiselokuva. Poikolaisen suvereenisti esittämä Jaakko on itsenäinen ja toimiva ihminen, jolla on palava halu elää omannäköistään elämää, ja rakastaa.

Poikolainen on voittanut elokuvan ensi-illan jälkeen parhaan näyttelijän palkinnon usealla eri kansainvälisellä elokuvafestivaalilla, hänelle on myönnetty Kynnys Ry:n Vimma-palkinto ja Nokian kaupunki palkitsi hänet vuoden 2021 kulttuuripalkinnolla.