25.9.2021 10:00 – 25.9.2021 16:00

Porvoo

Neuroneuvonnan tietopäivä← Takaisin

2020_tietopaiva-60_4.jpg?nc=1592398186

Lauantaina 25.9.2021 klo 10–16 järjestettävä Tietopäivä on suunnattu yli 60-vuotiaille henkilöille, jotka sairastavat MS-tautia tai jotain harvinaista neurologista sairautta. Tietopäivän aikana asiantuntijat johdattavat puheenvuoroillaan tärkeiden asioiden äärelle. Tilaisuudessa pidetään sosiaaliturvan pop up -vastaanotto ja samaan aikaan läheisille oma keskustelutuokio. Myös läheiset ovat tervetulleita! Tilaisuus on maksuton. Tarjolla lounas ja iltapäiväkahvi/-tee.

Paikka: Porvoon Taidetehdas, Läntinen Aleksanterinkatu 1, 06100 Porvoo

• Huom. Pyrimme turvaamaan tarvittavat turvavälit ja muut koronatilanteeseen liittyvät hygieniasuositukset. Lisää koronainformaatiota löydät Neuroliiton sivulta neuroliitto.fi/korona. Koronatilanteesta riippuen tilaisuus voidaan tarvittaessa sirtää kokonaan verkossa toteutettavaksi.
  • Jos tarvitset päivittäisissä toiminnoissasi avustajaa, ota mukaan oma henkilökohtainen avustajasi.

Ohjelma

klo 10.00 Päivän aloitus | sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen ja järjestösuunnittelija Sirpa Vuorenmaa-Hilton

klo 10.15 Ikääntyminen ja neurologinen sairaus (verkkoluento) | neurologi Juhani Ruutiainen

klo 11.30 Lounas

klo 12.30 Liikunnasta virtaa ja voimaa arkeen | fysioterapeutti Netta Turunen

klo 13.15 Tauko

klo 13.30 Ajankohtaista sosiaaliturvasta | sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen

klo 14.30 Kahvi-/ teetauko

klo 15.00 Ajankohtaista Neuroliitosta | järjestösuunnittelija Sirpa Vuorenmaa-Hilton

klo 15.15

• Läheiset: Vertaisryhmäkeskustelua | järjestösuunnittelija Sirpa Vuorenmaa-Hilton
  • Sairastavat: Kysy mitä haluat sosiaaliturvasta | sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen

klo 15.50 Palautteet ja päivän päätös

Ilmoittaudu mukaan alla olevalla lomakkeella viimeistään 6.9.2021. Jos vahvistusviestiä ei näy saapuneissa viesteissä, tarkasta roskapostikansiosi.

sosiaalityöntekijä Hanna Pakarinen, p. 040 500 1657, hanna.pakarinen@neuroliitto.fi

järjestösuunnittelija Sirpa Vuorenmaa-Hilton, p. 0400 976 742, sirpa.vuorenmaa-hilton@neuroliitto.fi

7-1718-2930-3940-4950-6263-6869-79>80
Diagnoositietoa käytetään anonymisoituna, yleisellä tasolla asiantuntijaluennoitsijoiden informoimiseen.
En käytä apuvälineitäKeppi/ kyynärsauvatRollaattoriPyörätuoliSähköpyörätuoli/sähkömopo
EiKyllä
Minulla ei ole erityisruokavaliotaKasvisLaktoositonMaidotonGluteenitonSokeritonEi kananmunaaEi kalaa, äyriäisiäEi punaista lihaa
KasvisLäheisellä/avustajalle ei ole erikoisruokavaliotaLaktoositonEi punaista lihaaEi kalaa, äyriäisiäEi kananmunaaSokeritonGluteenitonMaidotonLäheiselläni/avustajallani ei ole erikoisruokavaliota