28.6.2021 – 30.6.2021

Liikuntakurssi

Järjestäjä

Neuroliitto ry← Takaisin

Maanantaista 28.6. keskiviikkoon 30.6. järjestettävä kurssi on tarkoitettu Neuroliiton jäsenyhdistysten omatoimisille potilasjäsenille, jotka aloittelevat tai ovat joskus kokeilleet ratsastusta. Leirin teemana on ratsastusistunta – rentoudella tasapainoon.

Interaktiivinen ratsastussimulaattori mukailee elävää hevosta ja pystyy suorittamaan liikkeet käynnistä piafiin. Vuorovaikutteiselta näytöltä näet reaaliaikaisesti, kun hevosesi tekee samanaikaisesti ravia, väistöjä tai vaikka laukanvaihtoja. Simulaattori on erittäin hyödyllinen ratsastuksen opettelemisessa. Painoraja simulaattoriin on 95 kg.

Ohjaajina kurssilla toimii fysioterapeutti Sari Rinne ja ratsastusopettajana Tiina Järvinen.

Tarkempi ohjelma julkaistaan huhtikuun aikana

Leirillä on kaksi henkilökohtaista simulaattorituokiota (n. 30 min / kerta) neurokeskuksessa ja kaksi ratsastustuntia Hevonkeitaan Tallilla, Askaisissa.

Majoitus

Maskun neurologisessa kuntoutuskeskuksessa 2 hengen huoneissa.

Kurssille mahtuu mukaan 8 henkilöä. Ilmoittautuminen alkaa tiistaina 11.5. ja päättyy keskiviikkona 26.5. Kurssille valittuihin ollaan yhteydessä puhelimitse lisätietoja varten.

Tiistaina 17.5. alkaen erikoissuunnittelija Riitta Samstén, riitta.samsten@neuroliitto.fi

Tilaisuuden järjestäjänä Neuroliitto käsittelee osallistujien ilmoittautumislomakkeella antamia henkilötietoja tilaisuuteen liittyvän viestinnän ja hallinnon hoitamiseksi. Neuroliitto ei luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille.

Ilmoittautuminen avautuu 11.05.21 00:00