17.10.2020 10:00 – 17.10.2020 15:00

Scandic Hotel Julia, Å-salen i nedre våning

Tapahtuma← Takaisin

Finlands neuroförbund r.f. arrangerar sitt årliga evenemang tillsammans med Sydvästra Finlands neuroförening. På temadagen behandlas temat “En positiv inställning ger kraft att gå framåt”.

Många saker i livet påverkas av att man insjuknar. En äldre person är i ett annat livsskede än någon som är vid tröskeln till vuxenlivet. Det finns många faktorer som är betydelsefulla föt att en människa ska klara av allt det som livet för med sig. Vad kan man göra att behålla en postitiv inställning?

Deltagaravgiften 20 €/person betalas förhand tillkontot: FI26 5710 0420 0124 11. Skriv i meddelandefältet: Temadagen i Åbo 17.10.20 och deltagarens/deltagarnas namn.

OBS! Om du behöver hjälp under dagen, måste du har egen assistent med dig.

Program och tidtabell

10.00–10.30 Anmälningar och kaffe med tilltugg

10.30–10.45 Välkomst- och hälsningstal | Maaria Lillberg, organisationsplanerare, Finlands Neuroförbund
Representant för Sydvästra Finlands neuroförening

10.45–11.45 "En positiv inställning ger kraft att gå framåt" | Christina Erola, pol. mag, arbetshandlerare

11.45–12.45 Luncbuffe med kaffe

12.45–14.30 "Inre och ute resurser att möta sjukdom i vardagen" – led diskussion i smågruppen | Annika Ingves, rehabiliteringsplanerare/fysioterapeut, Finlands Neuroförbund Öppenrehabilitering

14.30–15.00 Avslutning och kaffe med sött

Anmälningar

Bindande anmälningar senast torsdagen 17.9.2020. Varje deltagare fyller i en separat anmälningsblankett.

Mera information

Maaria Lillberg, organisationsplanerare
tel. 0400 976 718
maaria.lillberg@neuroliitto.fi

De personuppgifter som du ger i anmälningsformuläret behandlas av tillställningens anordnare, Neuroförbundet. Neuroförbundet kan använda dina personuppgifter för att skicka information, viktiga meddelanden och liknande uppgifter rörande tillställningen. Neuroförbundet delger inte dina uppgifter till tredje parter.

Jag har ingen specialdietVegetabililisk dietLaktosfri dietMjölkfri dietGlutenfri dietSockerfri Diet
Jag använder ingen hjälpmedelKäpp/ kryckorRollatorRullstolElrullstol/elmoped
NejJa