27.8.2019 17:30 – 27.8.2019 19:00

Kultturitalo, kokoustila Kultsa, Sturenkatu 4, Helsinki tai omalta koneelta

Maksuton teemaluento on tarkoitettu sinulle, joka sairastat MS-tautia, harvinaista neurologista sairautta, Parkinsonin tautia tai jotakin liikehäiriösairautta tai jos sinulla on ollut aivoverenkiertohäiriö eli kuulut joko Neuroliiton, Parkinsonliiton tai Aivoliiton kohderyhmään. Myös läheiset ovat tervetulleita kuuntelemaan luentoa.

Tunteiden kielenäkin usein pidetty musiikki on ihmisaivoille erittäin stimuloiva ja monipuolinen virike, jonka käsittely on vahvasti yhteydessä mm. kielen, emootioiden, motoriikan, sekä tarkkaavaisuuden ja muistin käsittelystä vastaaviin aivoverkostoihin. Tällä luennolla esitellään kliinisen neuropsykologian ja kognitiivisen neurotieteen tulokulmista, mitä nykytutkimuksen perusteella tiedetään musiikki- ja laulupohjaisen kuntoutuksen vaikuttavuudesta ja mekanismeista neurologisessa kuntoutuksessa.

Tule kuuntelemaan luentoa paikanpäälle Helsinkiin tai seuraa luentoa omalta koneelta kotona. Luennosta ei tehdä tallennetta.

Aika: tiistaina 27.8. klo 17.30–19.00.
Paikka: Kulttuuritalon kokoustila Kultsa, Sturenkatu 4, Helsinki tai oma tietokone
Luennoitsija: Teppo Särkämö, Akatemiatutkija, psykologian dosentti
Kognitiivisen aivotutkimuksen yksikkö
Psykologian ja logopedian osasto