16.10.2021 10:00 – 16.10.2021 16:00

Jakobstad

Tapahtuma← Takaisin

Lördagen 16.10 kl. 10–16 Finlands neuroförbund r.f. arrangerar sitt årliga evenemang tillsammans med Mellersta Österbottens neuroförening samt Jakobstads MS och neuroklubb. På temadagen behandlas temat "Åldrande är en kraftkälla – låt det inspirera dig!".

Många saker i livet påverkas av att man insjuknar. En äldre person är i ett annat livsskede än någon som är vid tröskeln till vuxenlivet. Det finns många faktorer som är betydelsefulla för att en människa ska klara av allt det som livet för med sig. Vad kan man göra att behålla en positiv inställning? Inledare Pia Nabb från Folkhälsan och Annikka Ingves från Neuroförbund.

Platsen: Församlingscentrum, Ebba Brahe Esplanaden 2, Jakobstad

Deltagaravgiften: 20 €/person betalas förhand tillkontot: FI26 5710 0420 0124 11. Skriv i meddelandefältet: Temadagen i Jakobstad 16.10.21 och deltagarens/deltagarnas namn.

OBS! Om du behöver hjälp under dagen, måste du har egen assistent med dig.

Vi följer THL coronavirus anvisningar, som finns på THL:s webbplats här.

Program och tidtabell

10.00–10.45 Anmälningar och kaffe med tilltugg
10.45–11.00 Välkomst- och hälsningstal | Maaria Lillberg, organisationsplanerare, Finlands Neuroförbund och representant för Mellersta-Österbottens neuroförening
11.00–12.30 "En positiv inställning ger kraft att gå framåt" | Pia Nabb, Sakkunnig inom äldre och närståendevård, Folkhälsans Förbund Österbotten
12.30–13.30 Luncbuffe med kaffe
13.30–15.00 "Inre och yttre resurser att möta sjukdom i vardagen" – led diskussion i smågrupper | Annika Ingves, rehabiliteringsplanerare, Finlands Neuroförbund Öppenrehabilitering
15.00–16.00 Avslutning och kaffe med sött

Anmälningar

Bindande anmälningar senast torsdagen 7.10.21. Varje deltagare fyller i en separat anmälningsblankett.

Mera information

Maaria Lillberg, organisationsplanerare
tel. 0400 976 718
maaria.lillberg@neuroliitto.fi

De personuppgifter som du ger i anmälningsformuläret behandlas av tillställningens anordnare, Neuroförbundet. Neuroförbundet kan använda dina personuppgifter för att skicka information, viktiga meddelanden och liknande uppgifter rörande tillställningen. Neuroförbundet delger inte dina uppgifter till tredje parter.