28.11.2017 10:00 – 28.11.2017 16:15

Sokos Hotelli Vantaa, Hertaksentie 2, 01300 Vantaa

Tapahtuma← Takaisin

Askarruttaako Sinua, kun ikää karttuu ja arkielämän haasteet muuttuvat?
Tietopäivän aikana asiantuntijat johdattavat puheenvuoroillaan tärkeiden asioiden äärelle. Neurologi Juhani Ruutiainen pitää luennon, jonka lisäksi tarjolla on tietoa liikunnan merkityksestä, apuvälineistä, sosiaaliturvasta, kuntoutuksesta sekä Neuroliiton toiminnasta. Tarjoamme tietoa ja mahdollisuuksia löytää keinoja oman toimintakyvyn ylläpitämiseen.

+60 Tietopäivä on tarkoitettu MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastaville yli 60-vuotiaille ja heidän läheisilleen. Tapahtumaan mahtuu mukaan 28 osallistujaa.
Tilaisuus on maksuton. Tilaisuudessa on tarjolla lounas ja iltapäiväkahvi/tee.

Ohjelma:
10:00–10:15   Tietopäivien aloitus, Anna Hokkanen, Neuroliiton sosionomi
10:15–11.30   Ikääntyminen ja etenevä neurologinen sairaus, Juhani Ruutiainen, Neuroliiton kuntoutusjohtaja
11:30–11:40    tauko
11:40–12:45    Liike on lääke – liikkumisen merkitys, Sanna Marjamäki, Neuroliiton Avokuntoutus Aksonin fysioterapeutti
12:45–13:45    lounas
13:45–14:30    Apuvälineet arjen tukena, Respecta
14:30–14:45    kahvitauko
14:45–15:45    Ajankohtaista sosiaaliturvasta ja kuntoutuksesta, Anna Hokkanen, Neuroliiton sosionomi
15:45–16:00    Ajankohtaista Neuroliitossa, Sirpa Vuorenmaa-Hilton, Neuroliiton järjestösuunnittelija
16:00–16:15    palaute ja loppuyhteenveto

Anna Hokkanen, Neuroliiton sosionomi
anna.hokkanen@neuroliitto.fi / p. 040 500 1657

Ilmoittautuminen 15.11. asti, mikäli paikkoja riittää. Kysyntä on ollut suurta, kannattaa olla nopea.

En käytä apuvälineitäKeppiRollaattoriPyörätuoliSähköpyörätuoli/sähkömopoMuu
KylläEi